tisdag 13 oktober 2009

Inget för latmaskar

Har precis kommit hem från ett Ki-pass på Friskis och Svettis. Jag erkänner att jag gick på det passet idag för att jag egentligen kände mig för lat för att träna men tänkte att då kunde ju lite soft tralljympa inspirerad av bortre Orienten passa bra. Föreställde mig mjuka solhälsningar och stretchning av min stela nacke. Men jäklar i havet vad jag bedrog mig! Den lilla kinesiskan som skulle leda passet såg sådär vänlig och leende ut som kyparna brukar göra på kinarestauranger. Men sen när det hela drog igång kändes hon mer som den som stryper katterna i köket till de fyla små lättelna. Och jäklar vad skoj det var. Det var kickar och boxningar och jag fick in rätt bra snits tycker jag. Att sträcka upp båda armarna rakt upp över huvet samtidigt som man sträcker ut ena benet åt sidan kan låta löjligt enkelt. Men testa att stå så i 30 sekunder så får ni se hur lätt det är att hålla balansen! Jag ska definitivt lägga in detta pass i veckoplaneringen framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar