fredag 2 oktober 2009

Fredagsreflexioner

I onsdags kväll var vi på bio och det var ljummet när vi åkte hem kl tio på kvällen. Jag tänkte att jag inte hade behövt ta på mig strumpor och höstjacka utan det hade funkat med en av de söta små fladdrande sommarklänningarna. Till mamma som fick skrapa bilrutorna igår morse sa jag stöddigt att här nere på kontinenten kan vi minsann fortfarande gå i t-shirt. När jag sen på eftermiddan gick ut för att handla fick jag äta upp vad jag sa. Jädrans vilken snålblåst. 1:a oktober = 1:a höstdagen.

Men jag känner mig ändå rätt fylld av energi. Har sökt två jobb den här veckan. Inte för att jag vill ha dem... Eller jo, det vore skönt att jobba. Deltid. Hemifrån. Men jag vill helst inte ha en belgisk arbetsgivare. Fast det är svårt när jag befinner mig i just Belgien. Och eftersom jag inte vill söka mig till EU-institutionerna så finns inte så mycket annat att välja på...

Jag har varit effektiv på pluggfronten också den här veckan. Känns skönt. Det är kul att plugga. Man lär sig en massa saker som man inte visste att man ville veta. Ungefär som att gå på Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar